JAK NA PADDLEBOARD

NAFOUKNUTÍ PADDLEBOARDU

  • Rozbalte plovák na vhodném podkladu, kde nehrozí jeho poškození.
  • Sestavte přiloženou pumpu. Pro nafouknutí našroubujte hadici na závit s označením OUT/inflate.
  • Než do ventilu zasunete hadici, ujistěte se, že máte zajištěný zpětný chod ventilu. Ve chvíli kdy necháte ventil plně otevřený, po odendání pumpy se vám board vyfoukne.
  • Zasuňte hadici do ventilu a pootočte ve směru hodinových ručiček. Pumpu umístěte na vodorovný podklad a pumpujte kolmo k zemi na požadovaný tlak 12 - 15 PSI.
  • Po nafouknutí uzavřete ventil přiloženým uzávěrem.
  • V případě, že máte přidělávací flosnu, povolte šroub na přiložené fině a ocelovou destičku se závitem vložte do středu boxu a posuňte do jeho přední části. Nyní šroubem dotáhněte. 
  • Teď už jen stačí sestavit pádlo. Můžete ho mít dvojdílné, nebo trojdílné. Jen jednotlivé díly zasunete do sebe, případně si nastavíte délku. Pádlo by mělo být dlouhé zhruba tak, když si stoupnete a natáhnete ruku vzhůru, tak těsně pod zápěstí.

VYFOUKNUTÍ PADDLEBOARDU

  • Vyšroubujte zátku, stiskněte ventil a pootočte ve směru hodinových ručiček. Stlačený vzduch začne z padleboardu samovolně unikat. Paddleboard zabalujte z té strany, kde není ventil. Tak aby jste vzduch postupně vytlačovali ven. 


PÁR TIPŮ A RAD JAK ZAČÍT JEZDIT

Příprava před jízdou

Je třeba zkontrolovat tlak, zajistit finu - ploutvičku, nastavit správnou délku pádla cca 15 cm nad hlavu, připevnit na nohu bezpečnostní lanko - leash, která vás spojuje s paddleboardem v případě pádu.

Nástup a nalézání na paddleboard

Pro lepší stabilitu a také z bezpečnostních důvodů se na paddleboard nalézá a slézá z pozice v kleče - na kolenou. Obzvláště při nastupování a vystupování z mola dbejte na mezistupeň nastupování v kleče, předejdete tím riziku, že vám paddleboard ujede pod nohami a rozbijete si hlavu o hranu mola. Po pár záběrech v kleče dejte pádlo před sebe a postavte se.

Správný postoj

Správný postoj na paddleboardu je v místě jeho těžiště - tedy uprostřed s chodidly vedle poutka. Nohy jsou na šíři ramen, chodidla jsou rovnoběžná s osou paddleboardu, tzn. ne se špičkami k sobě ani od sebe. Kolena mírně pruží a reagují na vodní hladinu. Záda jsou rovná, nehrbte se.

Jak držet pádlo a jak pádlovat

Pádlo držte za hlavičku, natáhněte celým tělem dopředu a ponořte celý list pádla do vody. Spodní ruka zůstává natažená a k trubce pádla se přitáhněte trupem. Netahejte záběr rukama jako můžete znát například z kanoe nebo raftu. Při pádlování rovně se záběr odehrává pouze v první polovině paddleboardu, která je před vámi. Ruku s pádlem vytahujete v momentě, kdy se v záběru dostanete na úroveň vašeho těla. Pádlo se do vody noří v kolmém úhlu. Když měníte pádlovací stranu, vystřídejte i ruce.

Nejčastější chyby

  • nedostatečně napumpovaný paddleboard - prohybá se a neklouže po hladině
  • špatná délka pádla - příliš dlouhé nebo příliš krátké (buď kopete jámu nebo nemůžete pádlo pohodlně vytáhnout z vody aniž byste při tom "neškrtali" o vodní hladinu)
  • vstávání na paddleboardu, když není rozjetý - horší stabilita si stoupnout na paddleboardu, který stojí na místě
  • špatně otočený list pádla jako lžíce - správná pozice listu je vychýlením dopředu
  • postoj příliš v předu nebo příliš vzadu
  • špičky u sebe, kolena do "X" nebo příliš široký postoj "eiffelovka"
  • tahání záběru rukama
  • protahování záběru pádlem jako na kanoi až za tělo